:: Källarflytt ::

När jag flyttade till Malmö i december 2003 bodde jag först i en etta ett stenkast från Sebastians lägenhet. Efter ungefär ett halvår flyttade vi ihop och Sebastians kusin Gustav hyrde min etta i andra hand, som senare gick över till ett förstahandskontrakt.  När jag flyttade över till Sebastian, så lät jag i princip alla mina möbler stå kvar i ett källarförråd till gamla lägenheten. Nu är det dags för Gustav att flytta till en större lägenhet, och det innebär att mina grejer i förrådet måste bort.

Så igår hade vi flytt/släng-dag. Tidigt på morgonen hyrde vi en skåpbil på Hertz och satte igång. Vi tömde först ut hela förrådet, bland annat två sängar, omonterade hyllor, små bord, en massa kartonger med böcker, en tv, en massa undanlagda studieanteckningar från universitetet, tomma kartonger och diverse minnessaker. Vi körde till tippen med nästan allt, vi har inte plats att förvara något mer i våra förråd. Vi sparade böckerna (som jag tänkte höra med något antikvariat om de vill köpa) och minnessakerna.

image523

När vi var klara vid 12-tiden, åt vi lunch på Burger King och cyklade sedan hem för att sätta igång med nästa grej, att tvätta. Under tiden som första tvätten snurrade passade vi även på att byta till sommardäck på bilen. Sebastian körde sedan iväg och tvättade bilen, vilket sannerligen behövdes!!

Efter tvättiden parkerade vi oss i soffan och pustade ut. En kompis ringde och frågade om vi ville ut och äta senare, och det var vi inte sena att haka på. Vi avslutade därmed denna fullspäckade dag med att äta god middag på restaurang Indian Haweli vid Möllan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0