:: Fler layouter ::

Ikväll har jag suttit och redigerat en massa layoutbilder. Jag har scrappat många layouter på sistone, så det är en del att gå igenom och fixa till. Skojigt :) Hösten och helgens vintertid har medfört ett något delikat problem, när jag kommer hem från jobbet är det för mörkt för att fota utomhus. Istället får jag stå inne och mixtra med kameran och vinklar för att fota layouten så bra som möjligt och sedan fixa till i Photoshop. Det bästa är alltid att stå ute i dagsljus och kunna fota utan blixt, det blir att utnyttja helgerna till max framöver.

Här är några layouter jag gjort under oktober månad. Den första är efter en skiss vi fick på senaste pysselträffen hos Millan på Stämpelgården, med en bild på min kära sambo Sebastian.

image5

Till Scraputmaningens utmaningsresa och den fjärde utmaningen skulle man "skapa ett alster (layout, kort eller altered) som innehåller en eller flera egengjorda dekorationer i oväntade material. Nu är det alltså dags att rota bland köksgrejerna, toagrejerna och i verktygslådan! Definitionen av oväntat material bestämmer du själv, det vi vill är att få er att tänka lite utöver det vanliga" På min layout använde jag bubbelplast som man brukar få med i paket, som jag färgade in och tryckte mot pappret. Det blev ett läckert mönster som jag tycker matchar hallonen =)

image6

Nästa är också till Scraputmaningens utmaningsresa, denna gången skulle man lifta en layout, vilket innebär att man låter sig inspireras på något sätt av en layout som någon annan gjort. Layouten som är gjord av Adrienne såg ut så här:

image7

Här är min tolkning.

image8

Till sist en layout som jag har skickat in till Magdas Scrapbooking för deras sept/okt-tävling, där man skulle köpa ett hemligt paket med papper och dekorationer, och sedan skapa en layout på temat drömmar.

image9

Kommentarer
Postat av: Anna K

WOW!!! Så mycket snyggt. I love it all! Jag måste nog sätta mig och lifta dig på momangen.

Puss och kram

2007-11-01 @ 12:29:27
URL: http://www.kassfeldt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0