:: Julpyssel ::

Jag blev såå inspirerad av kursen jag och Helena gick på i söndags. Jag köpte ju med mig en amaryllis hem, tillsammans med grönmossa och silvertråd. Idag handlade jag två hyacinter och ett blockljus. Efter middagen ikväll så satte jag fingrarna i mossan och spann loss =)

Amaryllisen klädde jag i mossa, som jag virade fast med silvertråd. Jag trädde även pärlor på silvertråd och virade några varv runt, och som avslutning satte jag fast kanelstänger och en organzarosett.

image101

image102

Så här blev resultatet.

image103

image104

Sen blev det hyacinternas tur, som skall bli till en liten julgrupp tillsammans med ett ljus. Jag gjorde samma sak här, klädde dem med mossa och virade fast med silvertråd.

image105

Jag har ett zinkfat från Bolagret som jag täckte med plast i botten och sedan placerade ut hyacinterna och ljuset. I första lagret la jag platta stenar och öste sedan på med hasselnötter. Pricken över i fick bli kanelstänger virade med silvertråd och några större vita pärlor.

image106

Nu är snart adventstämningen på topp hos oss :) Det som fattas är ett par röda julgardiner som skall strykas och sedan hängas upp i köket.

När jag var i blomsteraffären och handlade hyacinterna passade jag på att handla upp presentkortet jag fick av alla söta pysslingar på Pyssel.net. Det fick jag (och övriga i planeringsgruppen) som tack för att vi ordnade PMS2007 (Pysselmaraton Stockholm) i Täby utanför Stockholm i april månad. Presentkortet har legat där och gottat sig ordentligt i plånboken och nu blev det dags att byta ut mot en julblomma. Tack så jättemycket till er alla!!

image110

image111

image108

Kommentarer
Postat av: Zarah

WOW!!!

2007-12-04 @ 08:01:21
URL: http://zarischka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0